Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

Ενημέρωση και πρόληψη!

Δεν μπορείτε να φανταστείτε την πίεση που δέχομαι από τη μικρή μου, όταν πιάνω τον υπολογιστή. Όλο με μαλώνει και μου λέει "μαμά όλο εσύ παίζεις με τον υπολογιστή κι εμένα δε μ' αφήνεις!" Νομίζεις ότι παίζω παιχνίδια Ιωάννα μου. Όχι κοπέλα μου, προσπαθώ να ενημερώσω το κοινό μου μέσω του blog μου, αλλά δε μ' αφήνετε να το πιάσω το "ρημαδοφορητό" στα χέρια μου.
Εδώ και μέρες θέλω να σας μιλήσω για τον Οκτώβρη και τη σημασία του. Όπως όλοι πλέον γνωρίζεται είναι ο μήνας "κατά του καρκίνου του μαστού". Λάθος έκφραση. Είναι ο μήνας της ενημέρωσης και πρόληψης του καρκίνου του μαστού.
Ξεκίνησα να σκέφτομαι από πέρσι την εξέταση, και όλο το ανέβαλα. Τώρα που πήρα την απόφαση και τηλεφώνησα για ραντεβού μου είπαν ότι έχει λήξει η ασφάλειά μου, λόγω αλλαγής της δουλειάς και μεγάλης διάρκειας ανεργίας.
Έτσι άρχισα να ψάχνω για πληροφορίες και βρήκα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας.
Ο μαστός αντιπροσωπεύει για κάθε γυναίκα ένα από τα σημαντικότερα σημεία του σώματός της, καθώς αποτελεί το σύμβολο της θηλυκότητας και της μητρότητας. Επειδή ακριβώς σχετίζεται άμεσα με τη σεξουαλικότητα, η προσβολή του από κακοήθη ή και από άλλα νοσήματα θεωρείται συχνά θέμα ταμπού, για το οποίο οι περισσότερες γυναίκες αποφεύγουν να μιλήσουν.
Μηνιαία αυτοεξέταση μαστού: η ανίχνευση σε αρχικό στάδιο μπορεί να σώσει τη ζωή σας. Αυτός είναι και ο λόγος που οι οδηγίες των γυναικολόγων προτείνουν τη μηνιαία αυτοεξέταση του μαστού και την ετήσια κλινική εξέταση από ειδικό γιατρό.

Μαστογραφία: μετά την ηλικία των 40 ετών, η μηνιαία αυτοεξέταση θα πρέπει να συνδυάζεται με ετήσιο έλεγχο με μαστογραφία. Στην περίπτωση γυναικών με ιστορικό παραγόντων αυξημένου κινδύνου ή οικογενειακό ιστορικό καρκίνου του μαστού σε συγγενή πρώτου βαθμού, ο ετήσιος έλεγχος με μαστογραφία θα πρέπει να ξεκινά περίπου δέκα χρόνια νωρίτερα από την ηλικία διάγνωσης του καρκίνου στη συγγενή πρώτου βαθμού.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου